Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29 30 1 2 3 4
5
Stravování od 7.10.2020
6 7 8 9 10 11
12 13 14
Výuka od 14.10. 2020
15 16 17 18
19 20 21 22 23
Doplňující informace k ošetřovnému
24 25
Poslední možnost hlasovat pro rekonstrukci nádvoří před školou jen do 31. 10. 2020
26 27 28 29 30 31 1
Drobečková navigace

ZS Benešova > Stránky tříd > 1.B > Důležité - základní hygienické návyky spojené se psaním

Důležité - základní hygienické návyky spojené se psaním



Vážení rodiče,

při plnění každého úkolu učte žáky dodržovat základní hygienické návyky spojené se psaním jako ve škole:

1.     sezení – žák sedí na celém sedadle, chodidla spočívají na podlaze, tělo mírně nakloněné dopředu, hrudník neopírá o lavici, předloktí položené souměrně na psací desce, dlaň levé ruky (u leváků pravé ruky) lehce přidržuje mírně nakloněný sešit, hlava v prodloužené ose těla, mírně skloněná

Motivační básnička:

Pozor, milí prvňáci,

připravte se na práci.

Sešit mírně nakloníme,

a rovně se posadíme.

Narovnáme záda,

záda budou ráda.

Levá, pravá, z rukou stříška,

vejde se tam pampeliška.

A co hlava, jak ji dáš?

Hlavu pěkně narovnáš.

Nohy opři do podlahy,

ať máš krásně čisté tahy.

A s lehkostí motýlí

písmenko je za chvíli.

(Správné sezení má vliv na správné držení těla, ale také na kvalitu písařského výkonu.)  

 

2.     držení psacího náčiní – tužku drží 2-3 cm nad hrotem (na to pozor!!!), horní konec směřuje k rameni, třetí prst je pod tužkou, zbylé dva nad tužkou, ukazováček není prohnutý, ruka leží volně na malíčku, neprohýbá se v zápěstí

Motivační básnička:

Spoj palec ukazovák,

zob, zob, zob a máš zobák.

Do zobáčku pero dáme,

prostředníčkem podpíráme.


3.     říkanky k procvičování prstů před psaním

Motivační básnička:

Dešťové kapička, dostaly nožičky, 

běhaly po plechu, dělaly neplechu.

-        Jednotlivé prsty tlučou o hranu lavice, pak na jeden verš vždy jeden prst, prsty střídáme.

 

Před vlastním psaním do sešitu „Uvolňovací cviky“ podobné cviky procvičte volným pohybem paží ve vzduchu, na tabulky a na papírech většího formátu. Také kontrolujte, zda žáci provádí cviky v rytmu říkanky. Žák se tak při psaní ve spojení s říkankou méně soustředí na přesnost psaní, psací pohyb je uvolněnější a může pak splňovat daný cíl.

 

Moc děkuji za spolupráci a zasílané úkoly. :)

 Správné sezeníDržení tužky